VINN Internship hos Lerøy i sommer!

Om Case-konkurransen

EN UNIK MULIGHET TIL Å LÆRE OM SJØMATNÆRINGEN OG VINNE KULT INTERNSHIP!

Lerøy og Avo Consulting inviterer studenter til å være med på case-konkurranse! Få innblikk i et av Norges mest spennende havbruksselskap som står midt i en digital transformasjon. 

Vinnerne får et seks ukers betalt internship hos Lerøy hvor de får jobbe videre med caset i praksis. Internship-perioden vil sannsynligvis deles inn i tre ukers arbeid før sommerferien og tre ukers arbeid etter sommerferien, for å unngå at det er lite som skjer i perioden hvor man er intern. 

Vilkår og regler

DET ER IKKE MENINGEN Å BRUKE MER ENN ÅTTE TIMER TOTALT PÅ CASEOPPGAVENE!

  • Casegruppen skal bestå av 2-4 studenter.

  • Gruppen skal bruke en visuell presentasjonsform f.eks. Power Point, Figma, Miro, Prezi eller tilsvarende slideshow med maks 10 slides.

  • Frist for å levere inn case er 27. februar 2023 kl. 16:00. Caset sendes til case@avoconsulting.no. Oppgi navn på deltakere og minst en kontaktperson i eposten. 

  • De 5 beste case-gruppene skal pitche sin case for Avo Consulting og Lerøy i en semifinale 2. mars. 

  • Presentasjonen skal vare i maks 10 minutter.

  • De to finalistgruppene pitcher på Salmon City-konferansen 7. mars, og vinneren avgjøres ved avstemning på stedet.

  • Deltakerne samtykker til at video og foto av dem kan bli brukt i markedsføringssammenheng av Lerøy, Avo Consulting og Salmon City.

Caseoppgaven

TEMA: ONBOARDING AV NYANSETTE

Tenk deg at Lerøy skal lage et onboardingsløp/opplegg for nyansatte hvor man skal lære om Lerøy sin verdikjede og digitalisering i verdikjeden.

  1. Hvordan kan en slik onboardingsprosess se ut? Hva skal den inneholde, og hva skal man lære om? 

  2. Hvordan kan de to første ukene se ut for en nyansatt?

    a) Hvilke avdelinger/lokasjoner bør de besøke? 

    b) Hvilke teknologier bør de eksponeres for, og ev. få teste selv? 

  3. Havbruk er industri, og det er mange spennende steder å se og besøke. Tenk på hvordan en onboarding med fysiske besøk kan se ut, men spesielt på hvordan man kan benytte digitale verktøy for å tilgjengeliggjøre alt det spennende som finnes i Lerøy-universet for nyansatte.

  4. Hvordan kan man samtidig ivareta at den nyansatte føler seg godt mottatt og trygg i de forskjellige onboarding-situasjonene?

Tips: Undersøk Lerøy sin virksomhet og verdikjede og bransjen ved å lese på Lerøy sin hjemmeside, Proff.no og andre relevante kilder.

Lykke til!